Sunday, April 28, 2013

Harapan Dengan Keagoan.

Ya Allah permudahkanlah urusanku dan sempurnakanlah segala urusanku.

Ya Allah,
 Detik ini..
aku melihat diri yang hina dina ini,
merungkai segala yang terjadi liku liku kehidupan,

Antara kepercayaan, kekecewaan dan kegagalan.

Ya Allah,
Hadirnya cinta tanpa ku sedar,
Hadirnya dirinya padaku tanpa simpati dariku,
Hadirnya setia dan kasihnya ku persiakan.

Ya Allah,
Tunjukkanlah pada ku cinta yang pasti dan hakiki,
Haruskah aku merindui dan menyayangi pada yang tidak ku akan miliki,

Ya Allah,
Pengorbananya dan kata katanya melembutkan hatiku agar bersamanya,
Kesetiaannya dan rayuannya membuatku simpati padanya,
Perlukah aku untuk bersamanya entah yang keberapa kali demi sayangnya pada ku,

Ya Allah,
Lembutkanlah hatiku untuk menerimanya,
Lembutkan hatinya untuk menerima ku,
Jika dia jodohku dekatkan hatiku padanya,
Jika dia bukan milikku jauhkan lah hatiku padanya,
Aku redha apa yang terancana olehmu..

Ya Allah,
Adakah rinduku kini padanya menandakan aku cinta padanya?
muhasabah diri...patutkah aku mencintai jika dia bukan milikku?
Aku juga merasa perlu di cintai dan mencinta,
Adakah dia milikku persoalannya...

Ya Allah,
Apakah harus ku lakukan kini,
Aku sekadar menanti harapan yang tak pasti.
Menanti harapannya kembali padaku,
Harapan ini yang tak akan memisahkan ku dan dia,
Baru ku sedar Cintanya kuat padaku,
Yang tak pandai menilai harga dirinya dan keikhlasannya..

Ya Allah,
Tunjukkan lah aku pada jalan yang kau redhai..
Jalan orang yang memilih cinta sebagai ibadah..
Agar kebahagiaan dikecapi hingga ke syurgamu..

Amin...Ya Rabb..

No comments:

Post a Comment